Om oss

 
 

Det personliga och erfarna rekryteringsföretaget

Nordisk Kompetens har 23 års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Vi startade 2014 i Luleå, där vårt huvudkontor fortfarande ligger, men idag har vi kontor över hela Sverige, från Kiruna till Malmö. Alla våra kontor kan du se här.

Våra kunder

Våra kunder är allt från stora och mindre företag till organisationer och myndigheter.

Auktoriserade av Almega

 
 

Nordisk Kompetens är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Det innebär att du som kund, och även våra anställda, kan lita på att vi bedriver en seriös verksamhet. Vi uppfyller de högt ställda kraven som bland annat rör sådant som ekonomi, kollektivavtal, ansvarsförsäkring, kvalitet och etik. Auktoriseringen utförs av branschorganisationen Kompetensföretagen. De ansvarar för auktorisationen som uppdateras årligen och ser även till att kontrollera de auktoriserade företagen regelbundet.

Ledning och medarbetare

Grundare samt VD och vice VD är Mariam Al-zamami och Jonny Häggström.

Mariam Al-zamami
VD
070 699 96 70
mariam@nordiskkompetens.se

Jonny Häggström        
Vice VD
070 576 00 47
jonny@nordiskkompetens.se

Våra medarbetare är vår styrka

Vår styrka ligger i våra konsulter och deras samlade omvärldskunskap, branschövergripande nätverk och erfarenhet av vad som krävs för att du ska lyckas i din rekrytering, omställning eller i ditt arbetssökande.

Tillsammans arbetar vi utifrån den mest aktuella kandidatbanken då vi är en stark omställningsleverantör. Vårt samarbete med omställningsfonderna innebär att vi träffar kandidaterna innan de avslutat sitt jobb. Detta gör oss unika för rekrytering och bemanning.

Vi har täta kontakter och lär känna våra kandidater på riktigt. En viktig faktor då den delen är svår att få fram i matchningen.
 

Följ oss gärna på våra sociala medier för aktuell info: